onsdag 15 september 2010

Slut på slutaren



Min kamera är död. Magnus gör tappra försök för att blåsa lite liv i det enda tinget som jag älskar. Men jag tror inte att han lyckas. För några veckor sedan gick mitt zoomobjektiv sönder och han fixade det. Men nu, nu är det liksom kört. Slutaren har hängt sig och han hittar inte orsaken till varför. Jag vet inte vad som ska hända med mitt liv just nu. Kameran är mitt allt. Att laga den kommer att kosta lika mycket som ett nytt kamerahus kostar. Väldigt mycket alltså. En utgift som jag inte har råd med.

Det påverkar även bloggen. Bilderna kommer att bli annorlunda för den lilla kompaktkameran som vi har är inte alls lika duktig som den stora. Men jag hoppas att ni stannar kvar här hos mig...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Om du bara visste hur mycket jag älskar din blogg! Jag läser och skrattar så tårarna rinner, du har helt underbara kommentarer! Jag älskade din saga om vätten och kotten. Den rörde mej mycket. Jag lider med dej för att din kamera är trasig. Och jag hoppas att det kommer att lösa sej. Och att du kommer att fortsätta blogga tills kameraproblemet är löst. Och sen återkommer med dina härliga bilder. Jag älskade ditt inlägg om spottävlingen. Det är så himla härligt när man kan ha roligt åt ingenting. Jag är precis likadan. Jag kan skratta en hel kväll åt att maken och katten fiser ikapp när de myser i sopphörnet. För båda ser lika skyldiga ut när lukten kommer krypande... Hoppas du har en härlig höst! Kram Ewa

Libe sa...

Åh nej vilken otur! Jag håller tummarna för att det kommer att lösa sig /Kram

Anonym sa...

Hoppsan!! Det här blev lite konstigt.
Tänkte be dig om råd om kamera, objektiv och sånt. Men... det kanske kan vänta. //Bigge

Anna Stilla sa...

Tack mina fina bloggvänner!

Bigge, jag hjälper dig gärna även om min egen kamera är ur funktion.

Andreas Blomkvist sa...

Du kan få låna min Nikon D80 i 2 veckor med mitt 18- 55 objektiv =) I gentjänst vill jag ha 1 timma utbildning på hur jag lär mig ställa in kameran på bästa sätt ;)

Anna Stilla sa...

Tack Andreas! Du är välkommen till vår kursgård :)