söndag 19 september 2010

Och hur gick det för...


...den jordnära människan?

Tja, så där.

Jag har plockat (och torkat) svamp och bär. Jag har bakat bröd och stickat. Underbara sysslor om man utför dem för nöjes skull men jag vet inte om jag skulle kunna leva ett liv där dessa var en nödvändighet. Jag får ge upp mina tankar om ett litet torp mitt i ingenstans. Om självförsörjning och avståndstagandet från samhället. De är ädla och väldigt fridfulla tankar men min personlighet vill nog ligga i bubbelbadet. Sedan vill den nog kliva ut ur badet och ställa sina fötter på ett varmt golv. För att inte tala om den fluffiga handduken som blir uppvärmd på en handdukstork. Jag gillar nog känslan av lyx.

I samma stund som jag skrev föregånde mening tänkte jag på att lyx kan man tolka på olika sätt. Det kan ju kännas lyxigt med den där lilla stugan också. Så jag rättar mig direkt och säger att jag gillar nog bekvämlighet och värme. Jag är en lat människa. Tyvärr...

Nästa vecka är det träning, svett och utmaningar som gäller!

1 kommentar:

Pia sa...

Men måste man välja bort lyx för att leva jordnära??!! Vad är lyx? Olika saker för olika människor...//Kram