torsdag 8 juli 2010

Sommarjobb




På måndag ska jag lämna min affärsplan till bedömning. Bedömningen är avgörande för starta eget-bidraget. Just nu sitter jag bokstavligen begravd bland allt mitt material och renskriver affärsplanen. Samtidigt klumpar sig min mage något oerhört. Tvivelmolnen rullar över min annars så fina himmel och får mig att verkligen vela just nu. Jag tittar över min axel och ser sol och sommar. Jag önskar att jag kunde cykla till badet eller till glasskiosken och känna mig helt fri. Men det kan jag inte. Jag kan inte göra något annat just nu för den j...a affärsplanen stör mig. Jag vill ha den utskriven och klar på mitt bord. Jag har funderat på att ta laptopen ut på altanen och jobba där men då blir jag bara ännu mer frestad. Ännu mer kluven. Usch...
Lite senare samma dag: nu har jag jobbat några timmar, pratat med banken, skickat mail till olika myndigheter, druckit en energidrink. Eller kanske två. Jag ska läsa lite tung litteratur en stund och sedan ska jag smestera hela kvällen. Det låter som en bra plan.

1 kommentar:

Estella sa...

härligt! och en bra plan...

ja, vore ju toppen om man kunde ta över deras lön också ;-) fast å andra sidan skulle de i så fall ta min när jag går på semester...