tisdag 29 juni 2010

BF? Nej tack!



Det där med barnfritt är grovt överskattat tycker jag just nu. Fyra timmar har gått sedan barnen åkte iväg och jag är redan rastlös. Vem ska jag skälla på nu? Vem ska jag vänta på tills sena nattimmar? Vem ska jag tjata på att plocka efter sig? Kom tillbaka barnen och gör mig lite mammig igen!

När barnen var yngre och åkte till sin far någon helg här och där då tänkte jag att jag skulle göra vuxna saker medan de var borta. Gå på bio eller städa utan att någon stökade till direkt efteråt. Kände jag mig riktigt vild då kunde jag planera att till och med ta en cider. Men mina barnfria helger slutade oftast med att jag sov. Sov och sov... Nu kan jag göra alla vuxna saker även när barnen är hemma. De är ju nästan vuxna själva. Begreppet egen tid har tappat sin glans helt enkelt. Kom, snälla ni, med några förslag på vad en riktig hönsmamma kan göra när hon har BF hemma!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle nog lyxa; äta gott och unna mig nåt som bara är för mig. Passa på att göra sånt som de avskyr. Ha det så härligt!

monica R sa...

Jag har inte funnit de där fördelarna än.. jag flyttade i oktober. Jag ligger mest på soffan.. lagar mat nån dag också det räcker till alla andra dagarna;-)

men jag hoppas du får goa tips så jag får inspiration att komma ur soffan ;-)

Jeanette Nord sa...

Jag håller med Soffy!

Hur länge skall de vara borta? Varför inte göra något varje dag som du gillar men som barnen inte skulle tyckt varit så kul att du gjorde om de varit hemma.... Behöver ju inte vara stora grejor - lyssna på DIN musik så högt du vill, laga mat bara du gillar, se filmer som är din smak men inte deras osv, osv.

Eller utmana dig själv genom att testa något som är helt nytt för dig varje dag - så har barnen en mamma som är mängder med erfarenheter/upplevelser rikare när de kommer hem.

Kram på dig
Jeanette

Toril sa...

Är ju inte i din situation men det gäller väl att ta ett steg i taget..njut lite i taget på nåt sätt. Å inte se "vad ska jag starta för stort projekt som kan ta flera timmar i anspråk" för då blir det nog jobbigt, tror jag. Du kommer nog på nåt..ta det lugnt bara. Kram!