fredag 21 maj 2010

Anna vs Myggorna


För ett par veckor sedan såg vi mygglarver i diken och vattenpölar. Nu har de hemska monstren kläckts och gör skogen till ett blodbad. Jag gick dit för att fotografera sagopåsen Gissa djur. Jag har nämligen fått för mig att det är bättre att fotografera ute i naturen än i mitt hem där ljuset är inte så fint som jag önskar. När man ligger på magen och fokuserar då finns det inget utrymme till att försvara sig mot myggen. Tro mig. De har utnyttjat min sårbara position till fullo. Och inte bara dem, även de där små, röda myror som lever i grästuvor. Till slut trodde jag att till och med mina egna hårstrån försökte anfalla mig. Det var verkligen illa ska ni veta.

3 kommentarer:

Pia sa...

Vad kan man göra Anna, annat än tacka dig för att du utsätter dig för allt detta......fantastiska bilder blev det <3 Kram

Anna Stilla sa...

Tusen tack Pia! Kram!

Västmanländskan sa...

Men du fick så vackra bilder!