torsdag 22 april 2010

Sprickorna



Jag har upptäckt en hemsk sak. Verkligen hemsk. Så hemsk att man vill bara gråta. Igår skrev jag om sprickor i skorpan. Sprickor som släpper ut livsglädjen. Vad jag inte anade var att samma sprickor låter sorgen tränga sig in i mig. De är inte enkelriktade som jag trodde, de fungerar åt båda håll och det är det hemska. Jag står här och gnuggar mig i ögonen av förvåning. Inte visste jag att sorgen kan bränna så hårt i bröstet, att hjärtats slag kan vara så smärtsamma. Livet kräver så mycket utav oss. När är det min tur att flyga tyngdlös, känna trygghet och acceptans? När?

2 kommentarer:

Annelie sa...

Finaste kramen.

Anonym sa...

Låter som din träning verkligen satt fart på saker och ting! Om det är ett skal som håller på att spricka så kanske det är just därför det gör ont?

Kram!