tisdag 23 februari 2010

The Ladies of Eskilstuna


Välkända ansikten (i alla fall för oss, Eskilstunabor) som vakar över livet på gator och torg. De har nog bevittnat en del, de där tysta damerna. Tänk om de kunde berätta om saker som har hänt på stan när de flesta av oss drömmer sött bland sina lakan... Och på tal om Eskilstuna, när jag skulle flytta hit då sa ett av mina gamla förskolebarn att jag skulle flytta till Äckeltuna. Han hade fel och det talade jag om för honom. Jag skulle ju flytta till Älsklingstuna.

6 kommentarer:

Ancan sa...

Jag håller med dig - jag tillbringade en del tid i staden som liten, och jag minns den med stor glädje...

Ancan sa...

Jag håller med dig - jag tillbringade en del tid i staden som liten, och jag minns den med stor glädje...

Pia sa...

Älsklingstuna....absolut ! Flyttade från stan till Göteborg. Blev borta i 10 år,men flyttade HEM igen. En underbar stad med underbara damer....både levande och "döda" :)

Fru Venus sa...

Eeh...var står den lättklädda damen på bilden i mitten?

Toril sa...

Ja barn är roliga... :)

Persiljas Hus sa...

Undrar samma som Fru Venus! :)
Annars vill jag bara säga GRATTIS! Det kommer att rocka fett! (Som barnen aldrig skulle säga men som jag tror barnens säger, man är alltid efter...) Hurra för dig och ditt mod!