lördag 20 februari 2010

Jag tänkte bättra på mig



Bara för någon halvtimme sedan tänkte jag att jag skulle ändra min attityd och inte gnälla över vintern. Men när barnen ringde från tåget och sa att de har stått tre timmar i Hallsberg då gav jag upp mina ambitioner om att vara en gladare bloggare idag. Vid det här läget skulle barnen vara nu hos sin pappa i Göteborg. De har inte ens kommit halvvägs och gudarna vet när de äntligen kommer fram. Jag hatar vinter! På köpet hatar jag även SJ (förlåt Johanna). Det finns ju till och med schampo som är anpassat till det nordiska håret. Varför finns det inte tåg som är anpassade till det nordiska klimatet? Varför ska ett lite kraftigare snöfall lamslå trafiken? Fanken säger jag bara och är hatisk. Men ta inte efter mig för att vara hatisk är bara dumt.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Precis, och hat och kärlek ligger så nära varandra...hmm.

Tror jag förstår dina känslor av hat väl ändå...själv är jag ungefär i samma känslosvall över entrédörren här.
Det s.k trygga tagsystemet är satt ur funktion, och det tycker jag ingår i hyran, att det ska fungera i alla väder.

Kram!

Fru Venus sa...

Mycket smart iakttagelse, om schampot menar jag :-) Vi skickar gubbar till månen men får inte trafiken att funka nere på jorden med lite (?) snö... Hoppas dina barn hade tidsfördriv med sig.

Pia sa...

Vet du Anna; du har underbara funderingar och formuleringar....fortsätt så :)

Ancan sa...

Jag har gett upp och resignerat över vintervädret.
Försöker ta timma för timma numera...

Johanna sa...

Irriterande när tågen inte kommer fram, men samtidigt, när det på en natt kommer nästan tre decimeter snö här uppe och ännu mer längre söderut. Spåren blir ju begravda, banverket hinner nog inte med att skotta undan kan jag tänka. Jag tror inte att det enbart är SJ som felar en helg som denna, banverket och spåren har nog minst lika mycket ansvar...