torsdag 18 februari 2010

Bloggdiarré



Ok, nu lär ni tro att jag har fått bloggdiarré. Jag sprutar det ena inlägget efter det andra. Men tänk på att jag har varit vaken sedan klockan 4 på morgonen. Jag har haft en lång dag med andra ord. Under den långa dagen har jag haft ett väldigt givande samtal med min kursledare. Vi pratade om att folk vill... Folk vill skriva de där böckerna, folk vill starta eget, folk vill ha hundar, folk vill göra eller ha något de inte gör eller har.

- Men då tänker jag så här - sa kursledaren medan hon klunkade sitt te - vill du ha en hund så skaffa dig en. Har du inte skaffat dig hunden än så vill du egentligen inte ha den helt enkelt.

Nu bortser vi förstås från alla allergiker som vill men inte kan. Och alla dem som jobbar på så knasiga tider att det är omöjligt för dem att ens ha fiskar, för att inte tala om hundar. Men alla andra, med möjligheter, som vill någonting men aldrig gör något mer än bara pratar. Det är dem vi pratar om.

Livet är kanske för kort för att prata sönder det. Tiden rinner iväg och med den möjligheter till ett liv som vi egentligen vill leva. Det är kanske värt att ta steget fullt ut, sträcka på vingar och kolla om idéerna håller.

Nu måste jag gå och lägga mig för imorgon väntar ett hårt jobb på mig. Först och främst måste jag väcka tre svårväckta tonåringar. Bara det kräver fulladdade batterier. Sedan måste jag på stan och ta några bilder till min portfolio. Och när allt är klart så hoppas jag kunna sjunka i soffan med en bok i handen och en godispåse på magen.

3 kommentarer:

Smilla sa...

Väldigt tänkvärt och naturligtvis är det så. Om man inte tagit tag i något och gjort det så är det troligen för att man inte vill fullt ut. Det blir väldigt tydligt vid försök till viktnedgång. Nästan alla vet hur man gör för att gå ner i vikt ändå är det få av dem som vill som lyckas.

Tyvärr är det inte alltid enkelt att veta vad som hindrar en när man väljer att inte ta steget fullt ut.

Pia sa...

Helt rätt! Man måste ta steget...att prata och fundera tar bara en massa kraft och energi. Och så måste man bestämma sig;jag menar BESTÄMMA sig! Då tror jag att man kan klara allt. Kram

Unknown sa...

...och så kan det ju också vara som så att det är gott att bara drömma också...

Men faktiskt så stämmer det där med hund in på mig, jag ville ha hund, och skaffade hund :-)

Kram