tisdag 19 januari 2010

Att diska eller inte diska

Så såg det ut för ca 14 år sedan...

Uppdate: det här är en liten film om hur min då tvåårige son hjälper mig att diska. Igår fungerade filmen, idag har den bestämt sig för att inte fungera :(((

Jag hade alltid tyckt rätt så illa om att handdiska. Så jag önskade mig en diskmaskin och efter år av envist önskande fick jag en av min dåvarande make. Sedan dess har jag stoppat i den allt man kan och inte kan tänka sig att maskindiska. Efter ca 10 år i trogen tjänst börjar dock min kära diskmaskin att halta och hosta. Tanken att stå och diska för hand framkallar spasmer hos mig. Jag kan dammsuga, rulla köttbullar, till och med skala potatis men handdiska? Nej tack. Som tur är så är jag utrustad i en riktig doer. Han plockar isär diskmaskinen i små bitar, borrar några hål, vrider på någon spak, dränker rubbet i ättika och vips... maskinen fungerar som ny igen.





1 kommentar:

smultron sa...

Själv tål jag inte att putsa fönster! ;)
Vi har inte plats för diskmaskin så det får allt bli handdisk. Men det hade varit lyxigt, blir ju en del disk efter sex personer.