söndag 25 oktober 2009

Behov



Mitt inre liv är väldigt kaotiskt, stormigt, turbulent. Därför behöver jag omge mig med lugnet. Skapa lugnet där jag kan. Jag kan inte påverka mina tankar och känslor för de verkar leva på sina egna villkor. Det är som att ha aktiva vulkaner innanför pannan. Det är hett, det är oförutsägbart och ofta förödande. Med tiden har jag dock lärt mig att reglera flödet av alla intryck som kommer utifrån. Jag behöver lugna ytor, tama färger, tystnad och ensamma stunder för att överleva mig själv. Förut lyssnade jag inte till det behovet för jag trodde att jag var annorlunda. Men så hände det något, jag vet inte riktigt vad. Det har tvingat mig till att skala av alla föreställningar jag hade om mig själv och upptäcka sidor jag inte visste jag hade. En smärtsam process ska ni veta. Och varför skriver jag allt detta? För just nu har jag enorm huvudvärk och för att skriva i bloggen känns bra.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Du berör.

Anonym sa...

Det här med att "reglera flödet av alla intryck som kommer utifrån" är en ständig process för mig också. En balansgång mellan inre och yttre kaos. Dina foton är underbara!

Anna Stilla sa...

Tack så mycket för det!