tisdag 20 oktober 2009

520 000 kr



Vi har hittat ett hus som vi absolut vill ha. För att köpa det behöver vi 120 000 kr plus ca 400 000 för att renovera huset, bygga ett hönshus och en toalett. Vi har tömt vår spargris men det är för lite. Alldeles för lite. Det kanske räcker till att dra en väg till huset. Vi har köpt en trisslott och vann 25 kronor på den. Nästa lott var förstås utan någon vinst alls. Min hjärna jobbar febrilt med att tänka ut ett sätt att få ihop pengarna. Och plötsligt... plötsligt fick jag en snilleblixt! Jag ska starta en insamling bland Eskilstunaborna. Om varje familj skänker oss en guldtia då får vi pengar för att köpa huset. Ja, men vad får vi för det - kan familjerna undra. Javisst, jag har svaret. Genom att skicka 10 kr till oss befriar ni Eskilstuna från en blommig bil och en barfotalasse. Kom igen folk, skicka pengar och vi lovar er frid på gatorna!

PS. Jag hoppas att ni inser att jag skämtar.

6 kommentarer:

Annelie sa...

Jag tror jag ska flytta till din stad. Betalade tredubbla för min tvåa i Stockholm. Exklusive hyra. Många extrapass på jobbet blir det...

Anonym sa...

Men det är ju en bra idé :)Å, önskar att ni kunde få råd med det där huset, jag vet ju att du längtar!

Smilla sa...

Jag gillar bilen :)

smultron sa...

Haha, du gör som jag, talar om att du skämtar. Jag litar inte riktigt på att mina skämt ska gå fram.

Håller tummarna för en supervinst nästa gång!

Anna sa...

Visst är det frustrerande när man inte kan få köpa det man vill ha. Ursäkta en ekonomisk fråga, om ni betalar hyra idag i en lägenhet borde ni kunna köpa ett hus för 120 tusen... eller? Sedan får ni ju en lägre månadskostnad så ni kan renovera efter hand. Fast det är klart, det kanske är såna akuta saker så det måste till med en gång. Hoppas det löser sig i alla fall ! KRAMIZ

Mimson sa...

Ingen idé är för dum!!! Om det är ert drömhus hoppas jag ni får det på nåt sätt!