onsdag 1 juli 2009

Mitt gröna sovrum



Idag har jag sytt klart sängkappan. Jag tror inte att ett enda tyg i kappan är nytt. Det är olika dukar och gardiner som jag har köpt billigt på loppisar. Det tog lite tid att samla en hög tyger som stämde precis både när det gäller färg och mönster. Men nu är jag klar. Mitt sovrum är ganska svårfotograferat eftersom sängen fyller mestadeles av ytan. När jag dock höll på då tänkte jag ta ett par bilder till för att visa Er hur mitt loppisfyndat rum ser ut. Det enda nya (förutom sängarna) är nog överkastet och de två örngotten som ligger på sängen.





Ovanför sängen hänger det två tavlor. Den ena är en tapetbit (samma som jag använde till minibyrån) som jag har ramat in. Ramen köpte jag på loppis och målade den vit. Sedan gav jag mig på den med fint sandpapper. Den andra tavlan, i guldramen, är också ett loppisfynd. Det står en text inuti kransen: Var rädda om varandra. Det passar jättebra i sovrummet som enligt min filosofi är inte bara ett vilorum utan även ett kärleksrum. Därför vill jag omge mig med saker som förstärker kärlekssymboliken.



Som det här paret... Även det är ett loppisfynd så klart.

10 kommentarer:

Laila sa...

Men ett så vackert par!
Var har du fått tag på dom? Vill ha... ♥ ;-)

Maria sa...

Tycker att ni har ett mycket harmoniskt sovrum!
Gillar speciellt tavlorna som passar fint tillsammans och passar i rummet. De är ju också ett PAR.

Jag tror att det kan stämma det där med mentaliteten häruppe. Det är alldeles självklart att stanna vid övergångsställen tex. Men som med allt annat så kan man inte dra alla över samma kam, varken här eller där.

Anonym sa...

Så fint- rofyllt och härligt!

Estella sa...

Väldigt harmoniskt sovrum, och grönt är ju en lugnande färg. Härligt med så stor säng också!

Håller med dig - det viktigaste är att man själv mår bra, senvad andra tycker har ingen som helst betydelse... egentligen!

Kram/E

Sanna sa...

Det är bara att du håller utkik efter nästa swapp, ju fler dessto roligare! =)
Hmm tror inte man kan ha te i vattenkannan, möjligen iste då den är gjord i plast =) hihi..
Ha en underbar dag!
Kraaaam
Sanna

Anna sa...

Jaha, då blir det till att beställa en fin kappa av dig då?! Jag köpte min på Ellos och den är bara ful... men den döljer det som gömmer sig under sängen, monster och sånt ;-).

Johanna sa...

Hej! Jag jobbar imorgon fredag, men jag börjar sent, vid 11, och om han tar nattåget kommer han väl in tidigt?

Sanna sa...

Måste bara säga, himmel va läcker din sängkappa blev =)
Kraaaam
Sanna

kama sa...

Slicznie Aneczka, a ja niedlugo zobacze na wlasne oczy,hurrraaaa :) Caluje

mariaK. sa...

Jag beundrar ditt tålamod! Måste ha varit hur jobbigt som helst att sy den fina sängkappan!