fredag 8 maj 2009

Stressa? Nej tack!






En stressig dag. Som började så fint ju. Med len mannagrynsgröt och örtte. Jag har varit trött och velat vila ett tag men då ropade trädgården förtvivlad "Ta hand om mig! Snälla!" Kan man då strunta i trädgården och ligga och jäsa? Så klart inte.

Sedan ville jag göra en god middag med kyckling, ris och currysås. Men då kom dottern hem och behövde skjuts till stan. Det var viktigt så jag lämnade allt och skjutsade henne. Sedan fastnade jag i trafiken och kröp genom hela stan för överallt var det stopp.

Usch, jag tycker inte om att stressa. Jag undviker allt som kan framkalla den där förlamande stressen. Men ibland går det inte. Plötsligt är jag bara stressad och vet inte riktigt vad jag håller på med. Turligt nog är det fredag, en film, som jag tror är bra, väntar på mig /En lanthandel i Provence/ och jag har en mörk chokladkaka. Det kan betyda bara en sak, en mysig avslutning på en sådan stressig fredag.

Inga kommentarer: