lördag 18 april 2009

Ett jordnära presenttips



Vi är bjudna på ett födelsedagsfika.
Det är alltid roligt att uppvakta födelsedagsbarnet med en liten gåva. Tycker jag i alla fall.

Men att köpa presenter är en konst. Enligt min presentfilosofi ska presenter vara användbara. Att ge personen i fråga ytterligare en värmeljusgrotta är kanske välmenat men det kan bli tokigt om födelsedagsbarnet har redan några stycken. Till råga på allt undangömda på vinden. En present är bara en varm gest. Därför tycker jag att det är helt galet att försöka överträffa sig själv hela tiden. Att ge presenter ska vara lika roligt som att få. Helt enkelt.



Jag hoppas att en säck jord, en fröpåse och ett fint kort ska glädja svågern :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade blivit jätteglad för en sån present! Hoppas han blev det med.