tisdag 31 mars 2009

Tänk dig...



Tänk dig en vanlig hyreslägenhet. Som är mörk och trång. Tänk dig fyra personer som ska samsas på en sådan begränsad yta. Dessa personer har helt olika intressen. Uppfattnig om vad som är fint och fult skiljer sig otroligt mycket mellan dem. Lägg till en rejäl dos av kärlek till loppisar som samspelar utomordentligt bra med den snäva ekonomin. Toppa med avskyn för "slit och släng" - mentaliten och då vet ni precis hur jag har det. Välkommen hem till mig!



Jag älskar mitt hem trots att det är faktiskt långt ifrån mitt drömläge. Den där kärleken till sitt eget hem är en märklig känsla. Plötsligt svämmar den över en och fyller denne med en otrolig värme. Hjärtat bara bultar och bultar när jag tittar på mina kuddar, gardiner, mattor. Bult bult bult.



Och tro inte att mina kuddar, gardiner och mattor är speciellt snygga eller designade eller placerade med stor omsorg och eftertanke. O nej. Tack alla våra kompisar och bekanta som skänker oss det ni inte vill ha längre. Tack Myrorna för de skira spetsgardinerna som jag har fyndat nyligen. De ska hänga i vårt nya sovrum. Tack mina händer för att ni har sytt det ena och det andra. Tack mitt kära hem för den luftiga, solblekta och ljusa stämningen som du bjuder på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

piiooo piooo pawww pawww

boum boum piiiiooo

Så nu blev det lite action här....*S*


puss på dej

Anonym sa...

Du skriver så härligt Anna! Det andas kärlek!!!
Må gott bloggar vän!

//Cissi

Erik sa...

Gillar dina foton :-) Speciellt första fotot och det tredje med kokboken på den lilla mattan. Snyggt!