torsdag 27 november 2008

Och vad önskar jag mig?


Foto: Jan Fleischmann

Det är dags att skriva önskelistor till tomten.

Högst uppe på min önskelista står Svalbard. För några år sedan mötte jag Ola Skinnarmo på Turmässan i Göteborg. Han berättade om sin expedition till Svalbard och jag blev såld. Det var väldigt nära att jag betalade 30 000 kr för att få åka dit då. Det som bromsade mig var inte pengar (eller brist på dem) utan faktum att jag var ensamstående med två små barn utan en minsta möjlighet att kunna lämna dem för resans skull. Jag bestämde mig för att vänta ett tag. I år satte jag en tydlig gräns för hur länge jag tänker vänta. Om fyra år fyller jag 40 och då ska jag ge mig själv Svalbard i present.

Varför just Svalbard? Jag vet inte... Jag vill bara dit. Jag vill få möjligheten att uppleva den storslagna naturen innan den försvinner från oss för gott. Jag vill fylla mitt liv med upplevelser som jag kan njuta av i många år framåt. Att få åka till Svalbard är en sådan. Tror jag.

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Det är något som jag också skulle kunna tro. Att åka till Svalbard är nog helt underbart!Kram Lallis

Anonym sa...

Det låter ju underbart, och helt rätt för dig!

Anonym sa...

Det är helt rätt, Anna! Sätt ett tydligt mål, så blir drömmarna uppfyllda! Låter alldeles perfekt för dig.

Kram och ha en skön helg!

Anonym sa...

Gillar ditt "tänk". Visst varför inte Svalbard, anar att Ola spädde på din lust att besöka området. De flesta platser jag besökt har gett mig något. Även att gå inne i stan och svänge vänster istället för det vanliga höger, kan ge oväntade upplevelser! Go for it, kanske inte med hela familjen, man kan ju dela upp sig om önskeresmålen är olika...