söndag 26 oktober 2008

Sara i Narnia



Det har varit en hektisk vecka, med få inlägg och tusen saker att göra. Jag är inte skapad för att stressa så här. Jag vill ha lugn och harmoni runt omkring mig.

Bilderna som ni ser kommer från en dansföreställning som min dotter har medverkat i. Det är lite frustrerande att försöka fotografera sittande på balkongen i en mörk teatersalong.

Att se min dotter på teaterscenen är en så mäktig upplevelse för mig. Jag borde kanske vänja mig vid det för jag har sett det ett antal gånger. Men nej, varje gång är lika stor. Varje gång får jag anstränga mig för att inte börja gråta och varje gång är jag lika stolt. Det är inte lätt att vara en behärskad mor, o nej.



7 kommentarer:

Mona sa...

Det är klart man är stolt när barnen står i rampljuset. Då gråter man fast man inte vill. Det är inte lätt att vara behärskad mor, nej.
Kram / Mona

Anonym sa...

Men visst blir man stolt över sina barn och vad de presterar i livet!

Jag är med och annordnar en julmarknad ska även sälja lite alster själv. Tänkte nu höra om du vill så kan jag sälja dina fina alster som du gör. Det du får göra är att skicka varorna hem till mig och skicka med vad de kostar mm och liten information och vem du är så lovar jag att jag ska hjälpa dig! Pengarna skickar jag tillbaka till dig och ev resterande alster.
Låter det intressant? Hör av dig på mig via mail så kan du ställa frågor där om du vill! Marknaden är den 22 november.
Må gott!

//Cissi

Anonym sa...

Visst är det skoj när ens barn gör något utöver det vanliga. Behöver ju inte vara inför publik, men värmer gott likväl. Som när barnen mina fixade middagsmat och god äppelkaka till efterrätt. Då blir jag både glad och stolt :-)
Kul med din dotter. Förstår din känsla. Men det där med stress låter inte så bra. Hoppas du snart slipper jäkten.
(...Fast vi börjar närma oss jul, he, he... så passa på att ta igen dig innan den stressen börjar...)

Anonym sa...

Åh, vilken stolt mor du måste vara! Har känt detsamma i mina barns uppsättningar (dock något mindre sådana).

Och då behöver man inte vara behärskad!

Kram på dig och tack för dina gulliga kommentarer i samband med min tävling!

Anonym sa...

Så klart du är stolt! Har det rett ut sig mellan er, hoppas det! Kram!

Josefine sa...

Ville bara säga att dina väskor är fantastiskt fina. Får fundera lite på en till mig själv tror jag.

Sömsmånen sa...

Visst är det en underbar känsla, man undrar liksom "men herregud, var kom hon från??" Och så är det ens egen dotter... Grattis till er båda!
Såklart ska lärare använda ett språk som är föredömligt, precis som vi alla vi andra egentligen, men absolut en svensklärare.