söndag 28 september 2008

Bland drakar och demoner



Ibland händer det något sagolikt mitt i den mest trista vardagen.

Jag har förälskat mig i... orkidéer. Vi var nämligen i Åsby hem & trädgård. De har en liten orkidéutställning. Att se alla dessa blommor samlade på ett och samma ställe, arrangerade bland drakar och demoner har väckt ha-begär hos mig. Problemet är att jag har absolut ingen plats för en blomkruka till. Inte för att jag har så värst många växter. Jag har för lite utrymme helt enkelt. Men jag ska klura ett tag och då kanske hittar jag lite plats för ett par vackra orkidéer.







8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken häftig miljö de verkar ha byggt upp för utställningen, klart man blir lite förtjust i den sagolika miljön :D

Anonym sa...

Vilka underbara små figurer, jag blir helt lyrisk!!! Hoppas du hittar någon plats, man kan ju hänga orkidéer, de växer ju så i det vilda.

Anonym sa...

Helt underbara statyer! Och läckra blommor. Förstår att du vill ha ... Ett liiiitet utrymme finns väl?

Kram!

Mona sa...

Orkidéer i all ära (förresten vet jag var en del växer vilt) men nu är du faktiskt utmanad.
Kram / Mona

Birgitta sa...

Så mysiga bilder från Årby, där har även jag varit några gånger och man vill ha mycket där. Orkidéer har jag ännu inte vågat mej på, men de är verkligen vackra.Ha en bra vecka och kram på dej. Birgitta

Anonym sa...

Neeeeej, vad mysiga figurer....förstår att du blev såld på orkideer...men då måste du nog ha ett par drakar och demoner också, va :)
Så det blir rätt stämning, liksom....eller titta på denna samtidigt som du omger dig med dina orkideer !
http://www.youtube.com/watch?v=uxt72D9E-X4

Ninni sa...

Vilken härlig miljö! Visst är de underbara, orkidéerna! Hemma i Sverige har jag några stycken som sonen nu sköter om, eller inte alls:-) och de är jättefina. Här har jag inte köpt någon ännu, går och tittar på dem och tycker att de är för dyra...
Men kanske du kan kasta ut/skänka bort något annat så att du får plats för en liten...
Må så gott! Och hoppas det ornar sig med dottern! Kram Ninni

unknown-carlson sa...

good job !