onsdag 13 februari 2008

Jag, en gruvarbetare




Jag känner mig enormt trött. Till och med när jag sover så är jag trött. Det är illa. Man kan tro att jag är en gruvarbetare som sliter sig sönder i en kolgruva. Och när han tar hissen upp så ser han inte någon skillnad på gruvan och himlen för att allt är lika svart. Så han traskar hem, äter ärtsoppa som hans fru har lagat och sjunker i soffan och drömmer om att köpa en segelbåt och ge sig ut på blåa äventyr. Men han kan inte för det enda han vet är att jobba i kolgruvan och den enda båten han har råd med är en barkbåt.

Precis så här känner jag mig.

Trots att solen skiner. Trots att grannens vintergäck invaderar mitt grönsaksland. Trots att jag har en underbar sambo som tvingar mig till att ta en resa till Spanien, Polen, Irleand. Som kommer hem med Blutsaft och ett efterlängtat USB-minne med många gig.

Trots allt detta känner jag mig som en utsliten gruvarbetare. Jag får nästan skuldkänslor för att jag är så nere. Jag hoppas att solen stannar här ett tag för det är åtminstone skönt att dricka kaffe ute på altanen och känna hur solen värmer min vintertrötta kropp.

Slut på klagandet.



7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte fel att känna så heller - ibland är det bara där man befinner sig i livet. Och förhoppningen om att det blir bättre finns ju alltid eftersom hoppet är det sista som dör :D Ha en trevlig alla hjärtans dag!

Frida sa...

Oj, trist att det är så.

Ät mycket vitaminer och krama alla du känner så ofta du kan!

Kramar

Anonym sa...

Det är nog den dåliga boken! Hoppas du fått en kram eller två eller 3, 4 idag!

Dubbelörn sa...

Att läsa el ens börja läsa Rudbergs böcker kan få vem som helst under isen!

Kan vi inte träffas i början av nästa vecka??!!

Kramar

Millis sa...

Hoppas att du snart mår jättemycket bättre igen.

Styrkekramar till dig!

Persiljas Hus sa...

Skriv Anna! Man skriver som bäst när man mår dåligt! Skriv!
Vad skrev du? Kulturell föruttnelse...
Va?
Du hittar på såna underbara meningar!

Anonym sa...

Att ha sådana här trötthetsperioder är inget ovanligt - det jobbiga är att du ska genomlida din nu. Skriv av dig... du har ju en blogg! Fixa en ny o lås den om du inte vill skriva fritt här... eller skaffa en vanlig hederlig dagbok o penna att ha vid sängkanten... Hoppas du mår bättre snart!