söndag 20 januari 2008

Karda ull


Foto: Magnus

Idag har jag kardat en liten del av ullen. Det trista med kardningen var att jag gjorde det ensam. Det vore betydligt roligare om man var fler. Ingen jag känner kan karda. Varken ung eller gammal. Det är nog svårt att lära sig på egen hand. Såsom inom allt hantverk finns det säkert massor med olika knep även i kardning. Jag har försökt att läsa mig fram hur man ska göra men det känns otillräckligt. Nästa steg blir det att lära sig tova. Då ska jag göra ett par tovade vantar. Men först måste jag karda mera ull.


Så mycket ull har jag kardat idag:


Foto: Anna Stilla

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh,karda är så rogivande!
När jag gick i skolan kardade jag å tovade en väst som kanske finns kvar någonstans...
:0)

Anonym sa...

Jag kan karda (fast det var längesen jag gjorde det).

Anna Stilla sa...

Då kanske vill ni komma hit och karda med mig? :)

Anonym sa...

Det kænns lockande!

Anonym sa...

Ska bara ruska av min flygande matta så kommer jag susande i fullmånens sken, bara det blåser åt rätt håll...
;0)

Liesbeth sa...

Du kan komma hos mig och vi kan karda ute i sommarvärme!

Liesbeth sa...

Du kan komma hos mig och vi kan karda ute i sommarvärme!