söndag 18 mars 2007

Panikslagen



Föreställ dig en stor och väääldigt tung sten. Just den stenen har någon placerat i min magsäck. Eftersom magsäcken är betydligt mindre än stenen så var man tvungen att spänna ordentligt mina vävnader. Sedan tryckte man den inlindade stenen i magen på mig. Stenen är så stor att jag känner dess kanter strax under svalget. Men det är inte allt. I halsen har jag taggtråd och hårbollar. Igår gick jag ut en sväng och hoppades på att utomjordingar skulle landa precis bredvid där jag var och erbjuda mig ett liv bland rosa moln och ett evigt extasy-rus. Men nej, inga utomjordingar och abolut inga rosa moln i närheten. Istället är det en isande VERKLIGHET som plågar mig. Jag ser floder av blod, köttiga sår och hör smärtan skrika. Imorgon ska jag till tandläkare.

Inga kommentarer: