tisdag 20 mars 2007

Hatisk



Jag sitter här och funderar på vad jag ska skriva. Det är nämligen så här att idag fyller jag 35 år. Ska man skriva om det? Och varför? Är det så märkvärdigt? Och för vem? Plötsligt blir jag så patetisk och vill skriva om mina livsdrömmar när i själva verket är jag bara pissförbannad. Jag vill skrika och sparka allt som ligger mig i vägen. Jag är rastlös, trött och... tja, ledsen. Jag tycker inte om födelsedagar. De talar om för mig hur många år som har gått och med dom mina outnyttjade livchanser. Sedan får man inte glömma alla dessa år som kommer och med dom alla bekymmer som ger mig ständigt magont. Jag ÖNSKAR att jag kunde vara lite mer optimistisk men jag är faktiskt en surtant. Och om man är en surtant så har man all rätt i världen till att SURA och GNÄLLA. Och jag älskar att gnälla. Och så är jag så arg och ilsken att det blixtrar om tangenterna. Idag är jag HATISK! För guds skull, fråga mig inte varför för jag kan inte svara på det. Sanningen ligger så djupt inom mig att jag inte vågar och orkar lyfta den fram. Så jag kommer att bli odräglig med jämna mellanrum tills den dagen jag får så mycket kraft att rensa i själen.

Inga kommentarer: