måndag 26 februari 2007

Home sweet home

Vi var borta över helgen. Jag och min Magnus samt Elin och hennes Magnus tog färjan till Åland. Nu kan jag säga att jag har varit i Finland även om jag inte har sett ens hamnen i Mariehamn. Men vem brýr sig om sådant när man har hur roligt som helst. Vi åt jättegott buffé, drack oss fulla och dansade till klockan 5 på morgonen. Idag har jag ont i nacken. Det är nog ganska typiskt när man dansat till både hård rock, techno och dansband.
Våra barn har stannat hemma själva. Vilka duktiga barn vi har! Man förväntar sig nog det värsta när man kommer hem. Grannar som klagar, saker som har gått sönder, brandbilar runt huset, kanske till och med polis... Hm, inte när våra barn är hemma. De har städat hela hemmet, tagit hand om disken och tvätten samt möblerat om sina rum. Och det bästa av allt. På köksbordet väntade på oss två koppar med vårt favoritte samt levande ljus. Är det inte underbart?

Inga kommentarer: