fredag 19 januari 2007

Vit chock



När jag vaknade imorse så var världen helt vit. Igår kväll var det inget som kunde tyda på att det skulle snöa så jag har fått mig en chock. Jag älskar när det är så där fint vitt, världen ser mjukare ut och jag blir bara gladare av det. Så klart, ligger snön kvar än i april så är det inte roligt längre.
Istället för att CYKLA till Hemköp så tog jag mig en promenad dit. Det var riktigt skönt och jag frös inget alls. Mest för att jag haft på mig mina termobyxor. En bekant till mig, Lisbeth, hånade mig ngn gång för det. "Va? Bor du i Norrland eller?". Nä, då bodde jag i Göteborg och frös jämt och ständigt. En gång fick jag nog och började använda termobyxorna. Det ser ut som om jag är på vägen till skidbacken men so what? Det viktigaste är ju att jag inte fryser.

Inga kommentarer: