torsdag 25 januari 2007

Chocolat



Vi var så trötta igår, båda två. Magnus kämpade med routern som inte ville och jag var bara trött. Så på kvällen la vi oss i soffan och tittade på "Chocolat". Vilken otroligt fängslande film. Jag tyckte om den väldigt mycket. Och så blev jag sugen på choklad, mer än vanligt. Förresten, jag får väl passa på och citera Katherine Hepburn: "Jag har aldrig behövt tänka på figuren för jag har aldrig haft någon. Vad ni ser framför er är resultatet av ett helt livs chokladätande."
Ibland köper jag choklad på en The och Kaffehandel. De har sådana små smaksätta chokladbollar. En gång köpte jag choklad med chili. För mig var det en smkaupplevelse. Spontant kan man tycka att choklad och chili inte går ihop men i själva verket smakar det väldigt gott.

Inga kommentarer: