lördag 9 september 2006

Vad händer...



Vad händer hos mig när bloggen verkar död?
Stackars Magnus är förkyld. Jag har gått rakt in i en lyktstolpe. Det såg precis ut som på film. Jag fick en bula och det gjorde förbaskat ont. Och så kan jag kalla mig för en rökfri människa. Har inte rökt på tre dygn. Jag måste hela tiden sysselsätta mig med något för så fort inget händer så kryper det i min kropp.
Idag har vi varit i skogen och hittade en flugsvamp som såg ut som en bakelse. Tydligen redan under vikingatiden använde man sig av svampens underbara förmågor att framkalla hallucinationer. Funderar grovt om jag ska tugga på lite flugsvamp istället för att röka.
Just nu läser jag Jerome K Jerome "En dagdrivares funderingar". Svårt att låta bli att skratta.
***
Co sie u mnie dzieje kiedy blog wyglada na umarly?
Biedny Magnus jest przeziebiony. Ja wpakowalam sie czolem w slup. Wygladalo dokladnie jak na filmie. Wyskoczyl mi guz i bardzo bolalo. Od trzech dni nie pale gdyz uparlam sie aby rzucic palenie. Caly czas musze byc czyms zajeta bo inaczej eksploduje.
Dzisiaj bylismy w lesie i znalazlam muchomora, ktory wygladal jak ciastko. Juz w czasach vikingow znane byly mozliwosci halucynogenne tego grzyba. zastanawiam sie powaznie czy nie zamienic palenia na zucie muchomorow.

Inga kommentarer: