onsdag 13 september 2006

Moussaka



Imorse mådde jag inget vidare. Jag har tagit friår för att förverkliga en av mina största drömmar. Att skriva. Nu är mitten av september och jag har skrivit några sidor fast jag borde ha skrivit betydligt mer. Så när jag vaknade med en påtaglig känsla av att tiden rusade iväg då gjorde jag en omprioritering. Istället för att gå och träna bort fläsket låste jag mig in i barnens rum (de är ju i skolan) och började skriva. Skrev i ett par timmar och det kändes verkligen bra. Sedan gjorde jag moussaka.
***
Dzisiaj rano nie czulam sie zbyt dobrze. Wzielam moj "wolny rok" aby sprobowac urzeczywistnic jedno z moich wielkich marzen. Pisac. Obecnie mamy polowe wrzesnia a ja napisalam tylko pare stron chociaz powinnam byla napisac ich o wiele wiecej. Jak sie obudzilam to doslownie czulam na wlasnej skorze jak mi czas ucieka. Rano musialam dokonac wyboru. Albo isc na silownie i wyciskac z siebie sadlo, albo pisac. Zamknelam sie w pokoju dzieci (sa przeciez w szkole) i pisalam przez dwie godziny. Dobrze mi szlo. Pozniej zrobilam danie musake (potrawa grecka z oberzyny, miesa mielonego a to wszystko zalane beszamelem).

Inga kommentarer: