lördag 10 juni 2006

Små ting



Jag får huvudvärk av alltför stark sol. Eftersom Sara har lagt beslag på min vita solhatt så kan ni tänka er hur glad jag blev när jag fick tag i en annan hatt som passar mig så bra! Vilken lättnad jag har känt av att få gå i solen och inte behöva kisa hela tiden.
Igår blev jag klar med min pläd som jag har stickat i perioder. Sammanlagt har det tagit mer eller mindre två år för mig att få den klar. Äntligen! Nu funderar jag på nästa projekt. Kanske en väska? Jag har ett starkt behov av att skilja mig ur mängden. Modevaror är inget för mig, jag skulle känna mig som en kopia av en annan kopia. Jag vill ha saker som ingen annan har. Saker som är dyrbara men inte kostat mycket.
***

Niewiele

Od zbyt mocnego slonca dostaje strasznego bolu glowy. Poniewaz Sara przywlaszczyla sobie moj bialy kapelusz to mozecie sobie wyobrazic moja radosc jak znalazlam inny kapelusz, ktory tak dobrze mi pasuje! Jaka ulge odczuwam gdy moge chodzic w sloncu bez nieustannego mruzenia oczu.
Wczoraj skonczylam moja narzute, ktora przez dwa lata robilam na drutach. Nareszcie jest gotowa! Juz rozmyslam nad jakims nowym projektem. Moze torba? Ja mam silna potrzebe wyrozniania sie sposrod szarej masy. Modne rzeczy nie sa dla mnie. Czulabym sie jak kopia innej kopii. Ja chce miec rzeczy, ktory nikt inny nie ma. Rzeczy o duzej watrosci, ktore jednoczesnie wiele nie kosztuja.

Inga kommentarer: