söndag 11 juni 2006

Hälsningar



Ibland får jag fina komplimanger för bloggen. Sådant värmer. Att skriva varje dag har blivit en rutin men ack, vilken rolig rutin! Om alla rutiner vore lika roliga så livet skulle genast kännas enklare.
I början tänkte jag använda bloggen som en fotografisk dagbok men den idéen dog. Visst, jag kan ta bilder på tvätthögen eller diskberget men hur roligt det känns? Vissa dagar händer det mycket medan andra dagar går livet sin lugna bana. Ta idag som exempel, jag vaknade, handlade, tvättade, lekte med Photoshop och snart ska jag steka kotletter enligt önskemål som kom från barnen. En alldeles vanlig mamma-söndag.
***

Gorace pozdrowienia dla wszystkich, ktorzy czytaja moj blog.
Czasami dostaje komplementy za moj blog. To dodaje otuchy. Codzienne pisanie stalo sie rutyna ale jaka zabawna rutyna! Jakby wszystkie rutyny byle rownie zabawne to zycie momentalnie staloby sie latwiejsze.
Poczatkowo chcialam uzyc bloga jako mojego pamietnika fotograficznego ale ten pomysl umarl smiercia naturalna. Oczywiscie, ja moglabym robic zdjecie brudow albo nieumytych naczyn ale czy to takie ciekawe? Czasami sie dzieje duzo rzeczy. Czasami nic sie nie dzieje. Przykladowo dzisiaj, wstalam, zrobilam zakupy, pralam, bawilam sie Photoshopem i za chwile bede smazyla schabowe wedlug zyczenia dzieci. Zupelnie normalna niedziela matki.

Inga kommentarer: