måndag 19 juni 2006

"Gud vakar över sina dårar"




Inte min dag när det gäller teknikens under. Först la telefonen av. Manicken var helt döv i många timmar. Fast nu verkar den funka. Vi får se hur länge. Sedan försökte jag installera drivrutiner för min kamera, från skivan. Jag kom på att fanken, jag har ju den faktiskt. Passade på och installerade ett medföljande bildredigeringsprogram eftersom jag har inget sånt i reservburken. Programmet installerades korrekt och efter några försök kunde jag konstatera att jag behärskar det. Men ack, drivrutinerna strulade till och Windows kunde inte hitta dom. En ominstallation men med samma resultat. Till sist fastnade skivan i burken och jag fick lirka med kniven för att ta ut den. Till råga på allt är Sara sjuk.
För att muntra upp mig så köpte jag svenska jordgubbar och ICA kurriren för att läsa en intervju med Liza Marklund. Från att vara en ensamstående mamma med taskig (om man ska nu tro på det) ekonomi till att vara mångmiljonär... Hon bor på fyra ställen varav ett finns i Spanien. Om det skulle hända mig så jag är övertygad att jag skulle nöja mig med ett boende. Djupt i skogen dit bara utvalda hittar. Jag och Alven kunde ligga i hängmattan och äta potatis med dill som vi har odlat själva. Och om man tröttnat på att äta så skulle man kunna kasta potatisen på varandra. Alltid lite omväxling.


***


To nie moj dzien jesli chodzi o cuda techniki. Najpierw rozwalil sie telefon i byl zuoelnie gluchy przez wiele godzin. Teraz dziala ale pytanie jak dlugo pozostaje bez odpowiedzi. Potem probowalam instalowac drivery do mojego aparatu, z plyty. Zainstalowalam rowniez zaloczony program do obrobki zdjec bo w moim rezerwowym komputerze nie mam takiego. Po paru bprobach moglam stwierdzic, ze program opanowalam ale do cholery, Windows nie mogl odnalezc driverow. Ponowna instalacja, z takim samym skutkiem. Na koniec zaciela sie plyta i nie chciala wyskoczyc. Musialam uzyc noza aby jej pomoc. Do tego wszystkiego Sara jest chora.
Aby podniesc sie na duchu kupilam sobie truskawki i gazete z wywiadem z pewna pisarka. Zaczynala jako samotna matka bez pieniedzy (jesli w to wierzyc). Teraz ma cztery domy, w tym jeden w Hiszpanii. Jesli ja bym miala jej miljony to jestem pewna, ze zadowolilabym sie tylko jednym domem, gleboko w lesie, gdzie tylko wybrani znaliby droge. Lezalabym z Magnusem w hamaku i jadla ziemniaki z koperkiem z wlasnej hodowli. A jak by sie nam znudzilo jedzenie to moglibysmy bic sie ziemniakami. Zawsze to jakas odmiana.

Inga kommentarer: