måndag 22 maj 2006

Jag raporterar



Jag lever än. Även om det är svårt utan internet. Sitter just nu på jobbet och tar min rast. Istället för att röka så bloggar jag. Det är skrämmande hur nätberoende man kan bli. I fredags funderade jag på om jag skulle bo på jobbet över helgen. Här finns det iaf internet. Vatten och mat med. Vilken tur att jag inte gjorde det. I lördags, väldigt tidigt på morgonen hörde jag ljud som kom från hallen. Trodde det var min katt. Men icke. Jag flög nästan upp i taket när jag fick se vem som dök upp. Alven... Vi målade om Saras rum, sådde blåklint runt Tusses röse och packade ner alla mina böcker.
***
Zyje chociaz jest ciezko bez sieci. W tej chwili mam przerwe w pracy i zamaiast palic to pisze w blogu. Zastraszajace jak czlowiek sie moze uzaleznic od sieci. W piatek zastanawialam sie czy nie mieszkac w pracy przez weekend. Tu mamy przynajmniej siec. Woda i jedzenie tez jest. Cale szczescie, ze tego nie zrobilam. W sobote nad ranem uslyszalam glosy dochodzace z przedpokoju. Myslalam, ze to kot ale nie. Podskoczylam az do sufitu jak ujrzalam kto sie tam krecil. Magnus... Przemalowalismy pokoj Sary i posialismy chabry wokol kopczyka.

Inga kommentarer: