onsdag 19 april 2006

Humlan



Vår är en fantastisk tid att fotografera. Det händer så många skojiga saker då. Först trodde jag att humlan var stelfrusen men icke. Efter att ha petat på honom försiktigt kunde jag andas ut. Den rörde på sig. Troligen väntade den på solen. När solen kom så flög han iväg. En treårig värsting tittade på humlan och sa stolt "Jag kan döda den". Istället dödade jag värstingen med min blick.

***

Wiosna to fantastyczny czas na fotografowanie. Tyle ciekawych rzeczy sie wowczas dzieje. Poczatkowo myslalam, ze pszczola byla zamarznieta na smierc. Ostroznie ja poklapalam i ta sie ruszyla. Kamien spadl mi z serca. Pewnie czekala na slonce bo jak to wyjrzalo zza chmur to pszczola odleciala. Pewien trzyletni przestepca przygladal sie pszczole i stwierdzil z duma w glosie "A ja ja mage zabic". Zabilam przestepce moim spojrzeniem.

Inga kommentarer: