måndag 13 mars 2006

Svammel svammel



Jag försökte blogga när jag hade kommit hem med då strulade blogger till. Error, error, error. Puh...Jag kan bli så där frustrerad när jag inte kan skriva precis när jag känner för det. Men nu verkar det funka utan problem...
Jag sitter här, dricker apelsinjuice, äter naturgodis (har köpt något hemskt starkt med ett långt namn på, men jag minns bara "wasabi" något något), lyssnar på The Beatles och försöker samla mina tankar. Förresten, det där med wasabi är inte alls gott... Rent av smakar det vidrigt så jag äter cashewnötter och chokladöverdragna jordgubbar istället.
Jag har fått skrivarångest. Det får jag ibland. Det känns att massor med ord sitter under fingertopparna och vill bara ut men så fort jag lägger mina händer på tangenterna så blir det stopp. Sånt känns alltid lite jobbigt. Då blir det många turer ut på balkongen /rökning kan frigöra inspiration/. En gång försökte jag skriva på tåget men då sneglade hon som satt bredvid på min skärm och sånt gillar jag inte. Det slutade med att jag satte på mig mina hörlurar och lyssnade på musik istället. Och ångrade att jag inte hade ngn film med mig. En annan gång skrev jag på bussen från Ludvika. Det var ett kåseri som skulle utmana Skwir. Tyvärr, numera får inte Göteborgare utmana Dalmasar. Diskriminering kallar jag det för. Bäst av allt skriver jag när jag har fått i mig en lagom stor dos av något starkt (men inte lika äckligt som wasabi något något). Då flyter det bara på fast efteråt behöver jag en tolk för att kunna läsa mina egna texter.
Dzisiaj pisalam o niczym i o wszystkim. O orzechach, pisarstwie i pijanstwie (chociaz w chwili obecnej jestem trzezwa jak nowonarodzone dziecie). Za duzo do tlumaczenia....

Inga kommentarer: