måndag 20 februari 2006

Skillnader



Alven gör tappra försök att lära sig polska. Han vrider munnen åt alla möjliga håll och sedan säger han stolt "Jag älskar dig din gris". Jag viker mig i skratt varje gång han ska säga något.
Han har försökt förklara för mig skillnaden mellan techno och hiphop. Han lyssnar på techno och tycker att hiphop är skräp.
- Vad är det för skillnad mellan techno och hiphop? (jag undrar)
- Hiphop är en massa arga negrer (får man säga så?)
- Och techno? (jag undrar igen)
- En massa arga tyskar.
Fast idag skickade han över mina ryska fyllesånger till sin kompis. Jag blev riktigt upprörd. Folk lär tro att Alven är hos någon Tanja Tuttfia.
On probuje sie dzielnie uczyc polskiego. Wykreca buzie we wszystkie mozliwe strony a potem stwierdza dumny "Kocham cie ty swinio". Zwijam sie ze smiechu za kazdym razem kiedy on probuje cos powiedziec.
On probowal wytlumaczyc mi roznice pomiedzy techno i hiphopem. On uwaza, ze hiphop to smiecie.
- Jaka jest roznica pomiedzy techno a hiphopem? (jestem ciekawa)
- Hiphop to masa rozwscieczonych murzynow.
- A techno?
- Masa rozwscieczonych niemcow.
Ale dzisiaj wyslal swojemu znajomemu moje rosyjskie pijackie piosenki. Bylam bardzo zla bo jeszcze jego znajomi pomysla sobie, ze on jest u jakiejs cycatej Tanji.

Inga kommentarer: