lördag 25 februari 2006

Mitt i natten...



Jag kan inte sova. Sitter här, lyssnar på Sissel och letar efter inspiration. Någonstans ute på nätet. Ett märkligt ställe att leta efter inspiration. Det var så länge sedan jag målade ngt och kom på att jag vill ha en mandala eller ett pentagram på mitt skrivbord. Bilden ovan har jag hittat på nätet, nu minns jag inte exakt var. Men jag tycker om den. En fin dag, när jag har vunnit på lotto (som jag inte spelar) ska jag köpa mig en stor målarduk och nya penslar... Mina penslar är så utslitna och färger har nog torkat ut. Eller ruttnat. Eller blivit flyttande. För några år sedan ville jag gå en kurs i Vedic Art men det har aldrig blivit av. Det är så många saker som jag velat göra... Men mest av allt vill jag uppleva en inre harmoni, någon gång i livet. Och frihet. Mitt liv är så inrutat. Tider som ska passas, räkningar, många olika måsten, stress, datum, komma-ihåg lappar... Och jag vill strunta i allt detta. Leva efter naturens rytmer, sjunga, dansa, gå naken och dö lycklig.

Inga kommentarer: