måndag 27 februari 2006

Lite undrande....



Marva har frågat mig om jag inte hade sett en blå bok med rosa saker på. Hon ville stoppa boken i min väska för hon tyckte att jag bör läsa den. Men jag såg inte ngn sådan bok. Marva letade frenetiskt bland sina saker och sedan fick jag se henne smyga fram till min väska. När hon hade smygit klart så rusade jag för att kolla vad det var för klok bok.
"LILLA SNOPPBOKEN"

Behöver jag verkligen läsa sånt?

"Snoppen är konstig. Den ser ut som en gubbe med elefantnäsa och hängöron. Och i öronen finns det en fabrik som tillverkar människor. I två små påsar. Det tänker man inte på när den hänger och slänger där mellan bena".

Näää, det gör man inte. Inte om man är kvinna i alla fall. Jag undrar dock hur det känns. Kanske likadant som två bröst utan behå under ett träningspass?

Marva zapytala sie mnie czy ja nie widzialam niebieskiej ksiazki z rozowymi rzeczami. Ona chciala wsadzic ksiazke do mojej torby bo wedlug niej powinnam te ksiazke koniecznie przeczytac. Ale ja nie widzialam zadnej niebieskiej ksiazki. Marva zaczela jej goraczkowo szukac. Potem ujrzalam jak Marva zaczela sie skradac do mojej torby. Jak juz pozakradala sie dostatecznie rzucilam sie do ksiazki.

"MALA KSIAZKA O FIUTACH"!

Czy ja rzeczywiscie potrzebuje to czytac?

"Fiut jest dziwny. Przypomina czlowieczka z traba slonia i zwisajacych uszach. W uszach znajduje sie fabryka, ktora produkuje ludzi. W dwoch malych woreczkach. Czlowiek nie zwraca uwagi jak to sie buja miedzy nogami".

Nieee, na to sie nie zwraca uwagi. Przynajmniej jak czlowiek jest kobieta. Ale ja sie zastanawiam jak to sie odczuwa. Moze podobnie jak piersi bez biustonosza podczas treningu?



Inga kommentarer: