onsdag 1 februari 2006

En dag här hemma



Sara fick lämna några prover på Vårdcentralen. Igår ringde hennes magister och sa att hon mådde dåligt så vi har varit hemma idag. Svaren får vi imorgon. Jag har fått en riktig städnoja. Drog ut spisen och städade "där bak". Att lägga ut bilden på utrymmet bakom min spis är helt enkelt omoraliskt så jag stoppade kameran i maten istället.
Jag blev så inspirerad av Alven. Han har små lappar med namn på tesorter på sina teburkar. Det är ju så himla praktiskt. Så jag skrev också "grön passion" /grönt te med rosenblad i/ och så vidare på mina teburkar. Fast mest gillar jag "Irish Dream". Med whisky och kakaobitar i.
Vi har lyssnat på gamla Status Quo låtar. Dawid använde skaftet på moppen som mikrofon och ett bordsben som gitarr och spelade in musikvideo. Sara har lekt med sin dockvagn. Det är cirka två gånger om året som hon leker med den. På sin höjd.
Sara zostawila proby krwi i moczu w przychodni. Wczoraj zadzwonil jej nauczyciel i powiedzial, ze ona bardzo zle sie czula. Zostalysmy wiec dzis w domu. Odpowiedz dostaniemy jutro. Dostalam napadu sprzatania i wyciagnelam kuchenke i wyczyscilam caly ten syf, ktory sie za nia zebral. Publikowanie zdjecia syfu jest niemoralne wiec wsadzilam aparat do jedzenia.
On mnie tak zainspirowal. na kazdej puszce z herbata ma male karteczki z nazwa herbaty. To takie praktyczne. To ja tez sobie napisalam "zielona pasja" /zielona z platkami rozy/ i tak dalej. Najbardziej jednak lubie "irlandzkie marzenie" z whisky i kawalkami kakao.
Sluchalismy starych przebojow Status Quo. Dawid wzial kija od szczotki i uzyl tego jako mikrofonu a noge od stolu jako gitare i sam siebie nagral. Sara bawila sie wozkiem dla lalek. To sie zdarza pare razy do roku. Gora.

Inga kommentarer: