måndag 23 januari 2006

Ovanlig mamma



Dawid tittade på mig och flaxade med armarna
- Jorden anropar!
Hela dagen har jag gått som i dimman. Inget kändes speciellt verkligt. På veckomötet med cheferna satt jag för första gången alldeles tyst. I vanliga fall brukar jag öppna munnen minst 100 gånger men idag var jag helt borta.
När jag började lyssna på Dawids och Saras skiva så stirrade Dawid på mig och fattade nada. Och när jag höjde volymen så tappade han hakan. Sånt brukar mammor inte göra.
Dawid patrzyl sie na mnie i machal rekami.
- Tu ziemia, odbior!
Przez caly dzien chodzilam jak we mgle. Wszystko wydawalo sie takie nierzeczywiste. Na spotkaniu z szefami siedzialam po raz pierwzsy zupelnie cicho. W normalnych przypadkach otwieram buzie co najmniej 100 razy ale dzis siedzialam kompletnie otumaniona.
Jak wlaczylam muzyke dzieci to Dawid sie na mnie gapil i nic nie rozumial. Jak do tego wszystkiego zaczelam sluchac na caly regulator to Dawidowi broda opadla. Mamy nie robia takich rzeczy.

Inga kommentarer: