torsdag 19 januari 2006

Arga barn och en rastlös mamma



Jag känner mig både kreativ och rastlös på en och samma gång. Jag vill göra NÅGOT men jag vet inte vad. Så jag funderar, tittar på bilder, läser och i det hela ser jag ingen röd tråd. Det är nog inte det lättaste att efter en hektisk höst bestämma sig att våren ska vara lugn.
Och jag gör allt förutom det jag bör göra. Jag bör packa men jag har så svårt att samla ihop mig. Och jag bör ladda mobilen. Och tvätta håret. Och städa mitt skrivbord som liknar ett helvete. Istället tittar jag på den fallande snön och lyssnar på musik.
Ur barnens dialog /de rullar kokosbollar i köket/:
- Känn dig dissad.
- Jag känner mig inte dissad. Du kan inte veta hur jag känner mig.
- Jag har inte sagt att jag vet.
- Stäng munnen när du slickar.
Och efter en liten stund:
- Å, det smakar gott.

Inga kommentarer: