lördag 31 december 2005

Resumé

Det är ju den sista dagen på år 2005, dags för en liten sammanfattning av året som har gått. Våren bjöd på många upplevelser. Jag red islandshästar, åkte mc, tillbringade mycket av min tid i Dalarna där en av mina vänner bor. Han är en biten fotograf och jag började själv experimentera med foto.





Sommaren bjöd på resor som har lämnat djupa spår i mitt liv. Gotland alldeles på egen hand och sedan Öland tillsammans med Martin. Vi satt på raukarna och stirrade på solen som gick ner. Det var inte solnedgångar av den romantiska typen. De var mer filosofiska, gav möjligheten att se över sitt liv, drömmar, planer.



Och hösten?

"Jag letar bland minnen och bilden känns lycklig
Men färgen förvånansvärt blek
Och smaken och doften sedan länge förlorad.
Är min förmåga att älska så vek?" / ur E. Dahlgrens låt "Människors kärlek"/



Jag avger inga löften, inte ens nyårslöften. Jag har svårt att hålla fast vid dom. Men jag önskar mig en sak. Ett lyckligt liv, utan smärta och rädsla. Ett liv med mycket kärlek och närhet.

Koniec roku i trzeba ten stary rok podsumowac. Wiosna byla wypelniona roznymi przezyciami. Jezdzilm konno, na motorze i wiele czasu spedzilam w Dalarna. Tam zaczelam eksperymentowac z fotografia. Latem zrobilam dwie podroze, ktore wywarly znaczenie w moim zyciu. Gotland zupelnie na wlasna reke a pozniej Öland z Martinem. Jesien upplynela pod znakiem zlamanego serca. Nie mam zadnych noworocznych obietnic bo nie potrafie ich dotrzymywac. Ale mam jdno pragnienie. Pragne szczesliwego zycia, bez chorob i strachu. Zycia pelnego milosci i bliskosci.

Inga kommentarer: