tisdag 6 december 2005

Livliga drömmar



Nikotinplåstret kan ge upphov till livliga drömmar. Mina var psykedeliska inatt. Jag drömde om att jag rymde till Polen. Jag fick sällskap av två killar och vi stannade vid varenda fik och hotell. I Polen besökte jag huset jag bodde i när jag var liten. I drömmen dök det upp folk som jag inte träffat på 25 år. De var gamla och senila. De hade en bebis som grät och den gamla kvinnan gungade bebisen och upprepade "min lilla älskling". Dörrar i det här huset var förseglade, jag fick springa genom fönster. Det blev jag tvungen till för jag var jagad av två rastakillar. En annan rastasnygging hjälpte mig att rymma. Jag ville tillbaka till Sverige för jag kom på att jag måste jobba. Men jag hade inga pengar. En rik skomakare gav mig pengarna för att jag skulle få åka hem. Jag fick gömma mig hela tiden. Men jag minns inte hur drömmen slutade. Det kändes att jag drömde den här drömmen hela natten. Men plåstret funkar nog. Röksuget är nästan obefintligt.
Plasterki nikotynowe moga dac zywiolowe sny. Moj sen byl czysta halucynacja. Snilo mi sie, ze zwialam do Polski. Mialam towarzystwo dwoch chlopakow. Powrocialam do mieszkania na Slowackiego, wszystkie drzwi byly zaryglowane. Panstwo Rokosowscy byli bardzo starzy. Pani Rokosowska bujala jakies malutkie dziecko na swoich kolanach. Ja musialam uciekac bo dwoch murzynow z dreadlocks gonilo mnie. Trzeci murzyn pomagal mi w ucieczce. Ja niemialam pieniedzy na powrot do Szwecji. Pan Zygmunt dal mi pare tysiecy. Musialam sie ciagle ukrywac. Nie pamietam jednak jak sie ten sen zakonczyl ale jamialam wrazenie, zeja ten sen snilam cala noc. Plasterek jednak dziala jag nalezy. Pociag do papierosow zmalal prawie ze do minimum.

Inga kommentarer: