torsdag 17 november 2005

Mysigt



Kvällarna hemma hos mig är så mysiga. Lampan som måste vara äldre än mig ger ett så varmt sken, filtar i pulserande färger bara bjuder in till att svepa sig i dom och Sofia Karlssons mjuka röst tillför en poetisk stämning. Förresten, min syrra kallar mitt hem för museum. Hon tycker att jag inte följer utvecklingen, utan tvärtom. Det tar jag som komplimang för jag inte vill att mitt hem ska likna dessa tjusiga interiörer från inredningsmagasiner. Sådan är jag....
Wieczory u mnie w domu så takie przytulne. Lampa (pewnie starsza ode mnie) daje takie cieple swiatlo, koce w pulsujacych kolorach zapraszaja aby sie nimi otulic a glos Sofii Karlsson dodaje poetyckiego nastroju. Moja siostra nazywa moje mieszkanie muzeum. Twierdzi, ze ja nie podazam za rozwojem, tylko wrecz przeciwnie. To biore jako komplement bo ja nie chce aby moj dom przypominal wnetrza z tych wycackanych czasopism. Taka juz jestem kochana Asiu.

Inga kommentarer: