fredag 30 augusti 2013

Double M


Min familj och mina vänner kommer nog snart att tröttna på mina statusuppdateringar på Facebook. Ty de senaste har en stark mobilanknytning. Jag antar att för de allra flesta människor är mobiltelefoner lika vanliga som tandborste.
För mig som har levt utan mobil i snart 10 år har en ny värld öppnat sig. För ett par dagar sedan köpte en smartphone. 

Det första jag gjorde med telefonen var att göra en uppdatering på FB via den. Bara för att... En stund senare låste jag in mig på badrummet och ringde till vårt hemnummer. Magnus svarade och jag höll på att kvävas av mitt eget skrattanfall.

- Jag...har...blivit...en...fjortis... - hickade jag i luren.

- Du har blivit en Double M - konstaterade familjen. Mobil Mamma.

Mina fickor brukar vara fulla av olika oumbärliga saker: pocketbok, anteckningsblock, penna, mp3-spelare, kompaktkamera... Att allt detta numera ryms i en liten, platt manick som dessutom ger mig möjlighet att ringa och surfa var anledningen till varför jag till slut köpte telefonen.

3 kommentarer:

Raija sa...

Förstår din glädje, för det är underbart att ha allt i telefonen och samtidigt ha en kamera som är skaplig. Enkelt och lätt att ha med sig överallt.

Jag var lika larvig när jag köpte min iphone förra sommaren.

Anonym sa...

Du är för rolig du :))
Herregud vad bra att du skaffat en smartphone - nu skickar jag ett sms till dig och hoppas att jag har rätt mobilnr !
Kramar från Christin

Anna Stilla sa...

Ha, ha, och det kom fram:)))

Först fick jag fundera lite om det verkligen var ett sms jag fick för det är bara några få som har mitt nummer. Men sedan kollade jag med eniro och såg att jag redan var där. Det var i alla fall en underbar överraskning att höra från dig :)